Internet nije samo mreža računala, nego i velika neformalna zajednica s vlastitim kodeksom ponašanja. Pravila ponašanja na Internetu slična su onima u svakodnevnom životu pa su i na Internetu razni oblici agresivnog i uvredljivog ponašanja te povrede privatnosti neprihvatljivi.

Međutim, postoje i pravila specifična samo za Internet:

  • poruke pisane isključivo velikim slovima smatraju se vikanjem
  • emoticon - izraz u komunikaciji elektroničkim putem koji izražava raspoloženje i pomaže da poruka bude ispravno protumačena: :-) označava smijeh ili vedro raspoloženje, a :-( označava žalosno raspoloženje.  Postoje i druge kombinacije, ali se ne koriste toliko često.

Pravila ponašanja na Internetu mogu se podijeliti u dvije grupe:

  • pravila ponašanja u privatnoj komunikaciji osobe s osobom (odnose se prije svega na e-mail)
  • pravila ponašanja u komunikaciji unutar grupe ljudi (odnose se na komunikacijske usluge kao što su news grupe, distribucijske liste, forumi i IRC).

Kodeks ponašanja opisan ovdje jest općevažeći, a pojedine organizacije ili zajednice mogu imati i neka specifična pravila. Nepoštivanje kodeksa često rezultira gubitkom prava pristupa Internetu, a neki su oblici kršenja pravila i protuzakoniti.

Ova su pravila preuzeta sa stranica CARNet-a

Internet bonton - komunikacija pojedinaca

Internet bonton - komunikacija u grupi

Iskon internet korisnici su odgovorni za sve aktivnosti napravljene pod njihovim korisničkim imenom.

Aktivnosti koje nisu dozvoljene:

  • slanje neželjenih elektroničkih poruka, kao i slanje komercijalnih oglasa (spam mail)
  • kreiranje ili prosljeđivanje 'lanaca sreće'
  • slanje velike količine neželjenih ili nezatraženih elektroničkih poruka na jedan korisnički račun (mail bombing)
  • lažno predstavljanje
  • krivotvorenje zaglavlja poruke
  • neautorizirane pokušaje dobivanja pristupa tuđem korisničkom računu ili resursima tuđih računala
  • neautorizirani pristup, mijenjanje, uništavanje informacija ili bilo koji takav pokušaj na bilo koji način
  • radnje koje drugim korisnicima onemogućuju normalno korištenje Iskon usluge (uzrokovanje denial-of-servicea)
  • slanje poruka na Usenet ili druge grupe, forume ili mailing liste koje ne odgovaraju tematici (news spam)
  • maltretiranje putem elektroničke pošte u bilo kojem obliku
  • svjesno ili nesvjesno slanje virusa

Pritužbe na ponašanje Iskon internet korisnika šaljite na abuse@iskon.hr

Napomena: U slučaju nepridržavanja navedenih pravila, Iskon ima pravo poduzeti odgovarajuće sankcije bez prethodne obavijesti, ovisno o težini prekršaja. Sankcije za nepridržavanje pravila variraju od privremenog prekida pristupa internetu od tjedan dana za manje prekršaje poput pojedinačnog slanja spama, do mjesec dana za teže prekršaje, poput pokušaja upada na računalo, masovnog spama ili za ponovljene prekršaje. U najtežim slučajevima moguća sankcija je ukidanje korisničkog računa, bez vraćanja naknade!

Iskon zadržava pravo promjene navedenih pravila bez prethodne najave.

Besplatni telefon tehničke podrške 0/24

0800 6320

Besplatni info telefon 8-20 h
(Usluge, paketi, ponude, cijene, dostupnost, računi...)

0800 1000

Iskon.hr stranica koristi kolačiće

Neki od kolačića (cookies) su nužni za ispravan rad naših stranica, dok drugi poboljšavaju vaše korisničko iskustvo.

Predlažemo prihvaćanje preporučenih postavki, a ovdje ih možete kontrolirati i prilagođavati.

  • Nužni kolačići omogućuju ključne funkcionalnosti na iskon.hr stranicama. Mogu se deaktivirati samo kroz postavke vašeg internetskog preglednika.