Datum objave: 7. lipnja 2022.

Najčešća pitanja i odgovori

Hvala na interesu za sudjelovanje u SUPEER istraživanju! Hvala što želite testirati sustav koji za svoj dugoročni cilj ima optimizirati potrošnju energije i na taj način smanjiti loš utjecaj na okoliš.

Niže možete pronaći odgovore na pitanja koja biste mogli imati u svim fazama testiranja.

OPĆENITO

Zašto moram potpisati ugovor ako želim sudjelovati u testiranju?

Kao tester koji želi sudjelovati u istraživanju, svojim potpisom prihvaćate uvjete korištenja te dajete privolu za razmjenu osobnih podataka s partnerima na projektu. Vaš potpis tu je važan iz regulatornih razloga, s obzirom na to da tijekom istraživanja klima uređajima testera upravlja automatski sustav za optimizaciju potrošnje energije. Također, kao tester na korištenje dobivate Iskon.Play TV uslugu koja dolazi uz potrebnu dokumentaciju. U dokumentaciji je vidljivo da usluga testerima SUPEER projekta dolazi bez naplate.

Kako točno izgleda testiranje? Što moram raditi ja, a što ćete vi raditi?

Za vrijeme testiranja, preporuka je da Vaš klima uređaj bude upaljen 4 sata dnevno radi postizanja optimalnih rezultata. Sami, naravno, možete odabrati period u danu koji Vam odgovara za testiranje.  

Kao tester ćete, umjesto originalnog daljinskog upravljača, koristiti mobilnu aplikaciju putem koje ćete moći paliti i gasiti klimu te podešavati željenu temperaturu i jačinu puhanja u prostoriji. Mobilna aplikacija može se istovremeno instalirati na nekoliko mobilnih uređaja.

SUPEER sustav sam će napraviti minimalnu prilagodbu temperature ili jačine puhanja u Vašem prostoru. Možete očekivati minimalna odstupanja, u prosjeku za 1 stupanj veća/manja od temperature koju ste prethodno sami podesili.

Mora li moja klima biti stalno upaljena?

U periodima testiranja klima preporuka je da klima bude upaljena minimalno 4 sata dnevno. To uključuje i tzv. stand by mode, u kojem je klima podešena na temperaturu okoline. Stand by mode omogućuje našem automatskom sustavu da radi, dok je to onemogućeno ako u potpunosti ugasite klimu.

Kada ugasite klima uređaj, izlazite iz sustava testiranja. To nije preporučeno raditi za vrijeme testiranja, osim ako ne napuštate lokaciju na dulji period (putovanje, godišnji odmor...).

Koja su ograničenja?

Za Vas kao testera postoje dva ograničenja: (1) U periodu testiranja ne smije se koristiti daljinki upravljač od klime. Za paljenje, gašenje i podešavanje temperature te jačine puhanja koristi se samo mobilna aplikacija. (2) Također, postavljeni senzori za praćenje potrošnje električne energije ne smiju se premještati s originalne pozicije određene prilikom instalacije.

Do kada traje testiranje?

Testiranje sustava traje do 1.7.2023.godine. 

Koje sve uređaje dobivam za vrijeme testiranja?

Za vrijeme trajanja testiranja, dobit ćete Iskon.Play TV prijemnik (koji je ujedno i centralna jedinica sustava) te tri niže opisana senzora. Uređaji su u našem vlasništvu te ćete ih po završetku testiranja vratiti u Iskon.

  • IC upravljač klime, koji šalje naredbe klima uređaju preko infracrvene veze, na isti način kako to npr. radi daljinski upravljač od televizora ili bilo kojeg drugog uređaja.
  • Temperaturni senzor koji mjeri temperaturu zraka na ulazu zraka u klima uređaj te šalje podatke na Iskon Play.TV prijemnik.
  • Pametna utičnica koja mjeri potrošnju struje te šalje podatke na centralnu jedinicu tj. na Iskon Play.TV prijemnik.

Mogu li odustati od testiranja?

Od testiranja možete odustati u bilo kojem trenutku i bez ikakve naplate. Nakon što nam javite svoju odluku o odustajanju, važno je samo vratiti opremu koja se nalazi kod Vas – Iskon.Play TV prijemnik te sve senzore koji su korišteni za testiranje.

UPRAVLJANJE KLIMA UREĐAJEM ZA VRIJEME TRAJANJA TESTIRANJA

Kojim postavkama mogu osobno upravljati u mobilnoj aplikaciji?

Mobilna aplikacija omogućuje da palite i gasite svoj klima uređaj na daljinu. Možete rashladiti dom i kad se osobno ne nalazite u njemu, što može biti korisno u nizu situacija.

Unutar mobilne aplikacije možete podesiti temperaturu, brzinu puhanja i grijanje/hlađenje:   

Zašto povremeno čujem „bipkanje“ iako ništa ne podešavam na klima uređaju?

Zvukovi naredbi mogu se čuti i kada klima uređajem upravlja sustav za optimizaciju potrošnje električne energije. Naime, SUPEER sustav sam će napraviti minimalnu prilagodbu temperature ili jačine puhanja u Vašem prostoru. Možete očekivati minimalna odstupanja, u prosjeku za 1 stupanj veća/manja od temperature koju ste prethodno sami podesili.

Što ako mi ne odgovara temperatura koju je podesio sustav?

Ako Vam ne odgovara promjena u temperaturi koju je napravio sustav, unutar mobilne aplikacije je u svakom trenutku možete sami promijeniti u onu željenu. Isto se odnosi i na jačinu puhanja te postavku grijanje/hlađenje. Algoritmi upravljanja klima uređajem podešeni su tako da ne narušavaju komfor kućanstva.

Koliko brzo dolazi do promjene nakon odabira nove temperature u mobilnoj aplikaciji?

Do promjene dolazi u roku od maksimalno 15 minuta.

Mogu li za vrijeme testiranja koristiti napredne opcije svoje klime, poput pomicanja krilca, odvlaživanja i sl.?

Tijekom aktivnog perioda testiranja moguće je koristiti samo opcije raspoložive u mobilnoj aplikaciji. U slučaju podešavanja dodatnih opcija pomoću daljinskog upravljača, sustav će u roku od 15 minuta automatski vratiti postavke na one posljednje podešene u mobilnoj aplikaciji.

Izvan perioda aktivnog testiranja možete koristiti daljinski upravljač sa svim naprednim opcijama klima uređaja.

Što ako želim odabrati temperaturu koja nije ponuđena u presetovima?

Za vrijeme aktivnog testiranja sustava moguće je koristiti isključivo temperature dostupne unutar mobilne aplikacije. One pokrivaju širok raspon od 16 do 30 stupnjeva, uz više jačina puhanja kod svake od njih.

Ako za vrijeme aktivnog testiranja pomoću daljinskog upravljača napravite promjenu temperature, brzine puhanja, upalite swing opciju ili sl., sustav će resetirati promjenu u slijedećih 15 minuta na način da klimu vrati na zadnju kombinaciju unesenu kroz mobilnu aplikaciju.

Izvan perioda aktivnog testiranja možete koristiti daljinski upravljač i ostale funkcionalnosti klima uređaja (odvlaživanje, swing/smjer puhanja itd). U 8AM tj. s početkom novog dana testiranja sve ove postavke bit će resetirane na zadnje podešenu temperaturu u mobilnoj aplikaciji.

ISKON.PLAY TV – BESPLATNA USLUGA ZA TESTERE

Što sve sadrži moja besplatna Iskon.Play TV usluga, koju dobivam kao tester?

Kao tester dobivate Iskon.Play TV uslugu bez ikakve naplate, s uključenim posebnim EU test MIX-om. U tom MIX-u uključen je niz paketića kanala: HRT paketić, RTL paketić, Nova paketić, Informativni, RTL Premium, Filmovi, Serije, Dokumentarci, Dječji, Sport, Zabava i Glazba.

Svi ovi sadržaji besplatni su Vam sve dok testirate SUPEER sustav, a po želji možete napraviti i nadoplatu za neke dodatne paketiće sadržaja u ponudi Iskon.Play TV-a, npr. HBO Premium ili Sport Premium 1 i 2.

Ponudu svih Iskon.Play TV paketića pogledajte ovdje.

Mogu li nositi Iskon.Play TV na put?

Iako je prenosivost jedna od odlika ove usluge, u Vašem scenariju nažalost nije moguće iznositi Iskon.Play TV prijemnik s lokacije testiranja. Unutar prijemnika je, naime, smještena i centralna jedinica sustava za testiranje na koju su spojeni senzori. Transferom na drugu lokaciju prekinut će se prijem i bit ćete vidljivi kao neaktivni tester.  

POMOĆ I PODRŠKA

Stigao mi je Iskon.Play TV, no ne i ostali senzori za testiranje?

Iskon.Play TV prijemnik dostavila Vam je naša partnerska služba, dok će vas posebno posjetiti tehničar koji će napraviti instalaciju preostala tri senzora te Vam demonstrirati kako radi mobilna aplikacija. Tehničar će Vas prije dolaska kontaktirati na ostavljeni broj mobitela da dogovorite termin koji Vam odgovara.

Što ako ću imati problema prilikom testiranja i želim prijaviti poteškoću ili imam neko pitanje vezano za sam sustav i testiranje?

Ako imate pitanja vezanih uz testiranje, može kontaktirati našu korisničku podršku (01 6000 801) ili poslati svoja pitanja elektroničkim putem na e-adresu podrska-smarthome@iskon.hr.

Za aktivaciju dodatnih paketića kanala na svoj testni Iskon.Play TV posjetite web Klikalicu ili nazovite prodajnu podršku na broj 0800 1000.

Tko su ostali partneri na projektu?

Partneri na projektu „Sustav za upravljanje potrošnjom električne energije u kućanstvima“ (referenta oznaka KK.01.2.1.02) su:

  1. ISKON INTERNET d.d. za informatiku telekomunikacije (prijavitelj)
  2. SEDAM IT d.o.o. primjena informatičkih tehnologija
  3. HEP Operator distribucijskog sustava d.o.o.
  4. Energetski institut Hrvoje Požar
  5. Sveučilište u Zagrebu Fakultet elektrotehnike i računarstva

Kako točno radi SUPEER sustav?

Sustav je u komercijalnom radu zamišljen i predviđen da zna koliko se korisnikova potrošnja električne energije može balansirati u ovisnosti o opterećenju elektroenergetskog sustava. Time se postiže ušteda elektroenergetskog sustava, jer se pravilnijom raspodjelom potrošnje smanjuju vršna opterećenja sustava.

Gdje mogu povući Privolu za dostavljanje osobnih podataka koju sam dao/la HEP Operatoru distribucijskog sustava d.o.o. a za potrebe ovog projekta? 

O povlačenju privole potrebno je obavijestiti HEP Operator distribucijskog sustava d.o.o. putem e-mail adrese: projekt.super@hep.hr 

Također, HEP Operator distribucijskog sustava d.o.o. ima službenika za zaštitu osobnih podataka kojeg možete kontaktirati na e-mail adresu sluzbenikzazastitu.ods@hep.hr.

"Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj"

Iskon.hr stranica koristi kolačiće

Neki od kolačića (cookies) su nužni za ispravan rad naših stranica, dok drugi poboljšavaju vaše korisničko iskustvo. Preporučujemo prihvaćanje kolačića za analizu, ponovno ciljanje i personalizirani sadržaj na web mjestima od strane trećih pružatelja usluga. Postavke možete sami kontrolirati i prilagođavati, pa i kasnije mijenjati klikom na poveznicu na dnu svake stranice. Politika kolačića i Impressum.

  • Nužni kolačići omogućuju ključne funkcionalnosti na iskon.hr stranicama. Mogu se deaktivirati samo kroz postavke vašeg internetskog preglednika.